سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین خودرو های آفرود روسی

روسیه یکی از 15 کشور برتر جهان در صنعت خودروسازی است، اما خودروهای ساخت خودروسازان روسی را نمی توان با برندهای معروف آمریکایی، آلمانی و برندها مقایسه کرد زیرا این شرکت ها و کیفیت آن ها شناخته شده نیستند. شرکت ها نسبت به سایر برندها کوچکتر هستند. در دوران شوروی این شرکت ها خودروهای خود را به شوروی صادر می کردند، اما پس از فروپاشی این کشور، صادرات خودروهای روسی کاهش یافت. خودروهای آفرود نیز در بین خودروهای تولید شده توسط خودروسازان روسی محبوب هستند. قبلاً در ارتش بسیاری از کشورها استفاده می شد، اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این خودروها در حراجی های ارتش و به مردم فروخته شد و از این خودروها در کنار جاده استفاده می شد.

 

خودروهای خارجی روسی

خودروهای روسی به دلیل دوام و ماندگاری در بازار جهانی شناخته می شوند، به خصوص خودروهایی که قدمت آنها به دوران شوروی باز می گردد. این خودرو نیز کارآمدتر از طراحی شده است.

 

در روسیه بیشتر جاده ها پوشیده از برف هستند، بنابراین ماشین های کنار جاده ای بیشتر برای برف ساخته شده اند و از نظر ظاهری بسیار غیرعادی، زشت و خسته کننده هستند، اما این ماشین ها شبیه یک نفر در ارتش هستند. ، برای کاربران جاده ای ایرانی بسیار جذاب هستند. در این مقاله به معرفی 5 خودروی خارجی روسی می پردازیم.

 

تراکل

تورکول یکی از خودروهای پیشرو روسی در کنار جاده است که به خاطر لاستیک های شناور کم فشارش معروف است که ظرفیت بسیار بالایی در کنار جاده دارد و می تواند در جاده های برفی با لاستیک های کم فشار حرکت کند.

 

این خودرو در دو نسخه چهار چرخ متحرک و شش چرخ متحرک و مجهز به موتور 2400 سی سی است که به موتور هیبریدی تولید هیوندای مجهز شده است. این خودرو در ارتفاع یک متری موانع را تحمل می کند و قابلیت های جاده ای و آفرود زیادی دارد. قیمت این خودرو 60000 دلار است.

 

زیل پانیشر

Zil Punisher یک خودروی نظامی روسی است که بسیار زشت، چاق و بادوام با ظرفیت 10 نفر به عنوان انسان استفاده می شود. همچنین قابلیت قرار گرفتن در کنار جاده را دارد و بدنه این خودرو ضد گلوله و بسیار سریع نیست، حداکثر سرعت این خودرو 235 کیلومتر در ساعت است.

 

این خودرو به موتور 8 سیلندر مجهز شده و 700 اسب بخار قدرت تولید می کند. این قدرت برای یک ماشین 12 تنی عالی است. Zil Punisher برای عموم آزاد نیست و فقط توسط ارتش روسیه استفاده می شود.

 

نویسنده شمن

نویسنده یک خودروی 8 چرخ محرک است که می تواند با لاستیک های بزرگ و کم فشار از جاده های صعب العبور عبور کند. در این خودرو تمامی چرخ ها به صورت مجزا حرکت می کنند و هر چهار چرخ را می توان قفل کرد.

 

این خودرو مجهز به موتور 3 لیتری، 300 اسب بخار قدرت است و به دلیل وزن زیاد، حداکثر سرعت آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد. روسیه و بازار جهانی این خودرو 130 هزار دلار ارزش دارد. 

منبع:https://www.dodeff.com/the-best-russian-off-road-car/