سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای خودروهای دو دیفرانسیل

در گذشته به خودروهای دو دیفرانسیل شاسی بلند می گفتند اما امروزه اکثر شرکت های خودروسازی از سیستم دو دیفرانسیل در خودروهای خود استفاده می کنند. مزایای خودروهای دو دیفرانسیل آنقدر زیاد است که خودروسازان بزرگی مانند مرسدس بنز و لکسوس از آنها در خودروهای خود استفاده می کنند.

دیفرانسیل چیست؟

 دیفرانسیل یک جزء مکانیکی است که قدرت موتور را به چرخ ها منتقل می کند. خودروهای دو دیفرانسیل خودروهایی هستند که دارای دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل جلو هستند که قدرت موتور را به چهار چرخ منتقل می کنند. خودروهای دیفرانسیل عقب دیفرانسیل هایی وجود دارد که به چرخ های عقب متصل شده و نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند.

خودروهای دو دیفرانسیل به چهار چرخ دائمی و گاهی چهار چرخ محرک تقسیم می شوند و وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک نیز خود به چند دسته تقسیم می شوند و این سیستم امروزه بین کراس اوورها و SUV ها بسیار رایج است.

خودروهای دائمی چهار چرخ به دو دسته تقسیم می شوند: خودروهای دیفرانسیل عقب که اغلب خودروهای اسپرت و فوق اسپرت هستند و خودروهای دیفرانسیل جلو که معمولاً شامل خودروهای سواری هستند. شامل سدان های خانوادگی و ورزشی است.

مزایا و معایب خودروهای دوچرخ محرک

خودروهای دو چرخ مانند همه خودروها دارای مزایا و معایبی هستند که می خواهیم در این قسمت به بررسی آنها بپردازیم.

مزایای دو اتومبیل دیفرانسیل

خودروهای دو دیفرانسیل مزایای زیادی دارند که بزرگترین مزایای آن هندلینگ بالا و افزایش ثبات است. این خودروها امروزه یکی از محبوب ترین خودروهای جهان هستند و شرکت هایی مانند جیپ ، سوبارو و آئودی از قدیمی ترین آنها هستند. کاربران سیستم دو دیفرانسیل در خودروهای خود هستند.

در خودروهای دو دیفرانسیل ، چرخ های عقب و چرخ های جلو به عنوان محرک عمل می کنند که باعث افزایش کشش و کشش خودرو در هنگام شروع حرکت خودرو و همچنین نقش ترمز موتور در هنگام ترمز شدن همه چرخ ها می شود. طول فاصله توقف کاهش می یابد. در این نوع خودروها مشکل زیرپوشی و بیش از حد بسیار زیاد وجود دارد ، بنابراین خودرو از خودروهای دیگر پایدارتر است.

معایب دو خودرو دیفرانسیل

خودروهای دو دیفرانسیل پیچیده تر از خودروهای دیفرانسیل جلو و عقب هستند و قطعات بیشتری در خودروهای دو دیفرانسیل استفاده می شود ، بنابراین گرانتر از خودروهای دیگر هستند. بیشتر و بیشتر ، این خودروها به دلیل داشتن دو دیفرانسیل دارای پیش سفارش نیستند ، بنابراین برای حرکات نمایشی مناسب نیستند.

در نتیجه

مزایای خودروهای دو دیفرانسیل از معایب این خودروها بیشتر است. همچنین خودروهای دو دیفرانسیل برای رانندگی با خانواده و پیاده روی و خارج از جاده مناسب هستند. همچنین می توانید تجربیات خود از رانندگی دوچرخه را با ما در میان بگذارید.

منبع:https://www.dodeff.com/advantages-and-disadvantages-of-two-wheel-drive-vehicles/